Keurmerk Sociale Onderneming

Datum: , geschreven door Lauwrens de Jong. Laatst bijgewerkt op
Foto-groep-Keurmerk-Sociale-Onderneming-min-1024x593

Mondial Verhuisbedrijf Henneken in Zoetermeer heeft dankzij haar inspanningen voor de lokale samenleving het Keurmerk Sociale Onderneming mogen ontvangen! Het certificaat is een bevestiging van het feit dat sociaal ondernemen de leidraad is voor het bedrijf. Mondial Verhuisbedrijf Henneken zet zich bijvoorbeeld in voor de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties.

Deze duurzaamheidsdoelstellingen vormen een richtlijn voor hoe de wereld er in 2030 uit moet zien. Thema’s als onderwijs, armoede, economie en klimaat komen terug in de SDG’s.

Sustainable Development Goals

Mondial Verhuisbedrijf Henneken omarmt de volgende Sustainable Development Goals:

SDG 1: Geen armoede
SDG 3: Goede gezondheid en welzijn
SDG 8: Eerlijk werk en economische groei
SDG 10: Ongelijkheid verminderen
SDG 13: Klimaatactie

Sociaal ondernemen

Het verhuisbedrijf geeft op verschillende manieren invulling aan sociaal ondernemerschap. Een paar voorbeelden uit de praktijk:

  • Social return on investment: mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt krijgen de kans om bij ons aan de slag te gaan
  • Milieu: wij streven ernaar om voor overtollig meubilair een tweede bestemming te vinden
  • Sponsoring en vrijwilligerswerk: als bedrijf steunen we regionale goede doelen. Daarnaast zijn de medewerkers actief in diverse vrijwilligersfuncties

Maatschappelijk aandeel

Mondial Verhuisbedrijf Henneken maakt onderdeel uit van Mondial Movers, een landelijke verhuisorganisatie met vestigingen door heel Nederland. Alle aangesloten verhuisbedrijven hebben het certificaat mogen ontvangen. Hiermee is Mondial Movers de eerste landelijke verhuisorganisatie die volledig gecertificeerd is! KSO Nederland heeft berekend dat de 20 Mondial-bedrijven gezamenlijk zelfs een maatschappelijk aandeel van 1.620.490 miljoen euro hebben gerealiseerd.
De waarde van het maatschappelijk aandeel is een optelsom van het aantal uren vrijwilligerswerk van de medewerkers, het in dienst nemen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en de hoogte van de sponsoring in geld en waarde van middelen die beschikbaar zijn gesteld aan de samenleving. Kortom: een mooie teamprestatie!